آموزش ساخت ایمیل

ایمیل (email) با جیمیل (Gmail) از مهم‌ترین سرویس‌های ارسال و دریافت پیام، به صورت الکترونیکی هست. آسان بودن ساخت ایمیل با جیمیل محبوبیت استفاده از آن‌ را دوچندان کرده است. شما با درست کردن ایمیل به راحتی می‌توانید پیام، عکس، فیلم و انواع فایل‌ها را به هر ایمیل دلخواه ارسال کنید. نقش ایمیل در جیمیل در مشاغل بسیار حیاتی است و چنانچه کارمند و شاغل هستید همین الان بهتر است ایمیل ساختن را فراگیرید.
در این مطلب به ایجاد یا به اصطلاح ساخت ایمیل در  وب سایت گوگل ارائه دهنده ایمیل رایگان خواهیم پرداخت. آموزش ساخت ایمیل برای سایر سرویس دهنده های ایمیل‌ هم به همین نحو خواهد بود.

ساخت ایمیل یا ساخت جیمیل در چند دقیقه، شما را به دنیایی از امکانات می‌برد!

 

در این نوشته برای ساخت ایمیل  در سرویس‌های مختلف و مراحل کامل و مرحله به مرحله در   جیمیل یا سرویس  ایمیل دهنده گوگل  بیان شده است.

موارد کاربرد ایمیل

  • ارسال پیام، عکس، فایل
  • استفاده از ایمیل برای اینستاگرام
  • ثبت نام در سایت‌های مختلف
  • ساخت جیمیل و دسترسی به سرویس‌های گوگل

کاربردهای ساخت جیمیل

جیمیل (Gmail) یک از سرویس‌دهنده‌های محبوب برای ارسال ایمیل است، که متعلق به شرکت گوگل است. با ساخت اکانت جیمیل، امکان استفاده از سرویس‌های منحصربفرد گوگل را به همراه دارد. گوگل وبمستر، گوگل آنالیتیکس، گوگل درایو، گوگل مپ، یوتیوب ساخت جیمیل بسیار آسان است. به شما ۱۵ گیگ فضای ذخیره‌سازی رایگان را ارائه می‌دهد. اگر گوشی اندروید دارید، با ساخت ایمیل گوگل امکان استفاده از خدمات مرتبط با گوگل پلی را خواهید داشت. هم اکنون این جیمیل، بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بد نیست اشاره کنیم در حال حاضر ۶۰ درصد از شرکت‌های متوسط آمریکا و ۹۲ درصد از استارتاپ‌ها از جیمیل استفاده می‌کنند.

آموزش ساخت جیمیل

یکی از دلایل محبوبیت جیمیل، این است که ساخت جیمیل در کمتر از ۵ دقیقه امکان پذیر است. در زیر آموزش ساخت جیمیل را گام به گام می‌بینید.

  • ساخت جیمیل در دسکتاپ

مراحل ساخت جیمیل در دسکتاپ در ۷ مرحله

۱٫ ابتدا با کلیک بر روی https://accounts.google.com/SignUp به صفحه ساخت جیمیل (Gmail) بروید.

صفحه مشابه بالا را مشاهده می‌کنید. دقت کنید نام ایمیل (username) نباید تکراری باشد. می‌توانید از حروف، اعداد (یا تاریخ تولد) و نقطه (.) برای ساخت جیمیل استفاده کنید.

۲٫ password یا رمز عبور، حداقل باید ۸ کاراکتر باشد و از ترکیب اعداد، حروف، نشانه‌ها (مثل @ و &) می‌توانید استفاده کنید.

در صورت تکمیل مرحله بالا، روی next کلیک کنید. که در این صورت صفحه زیر برایتان باز می‌شود:

۳٫ در این مرحله چند گزینه دیگر برای افزایش امنیت و تسهیل در بازیابی ایمیل شما، در صورت فراموشی رمز عبور یا ایمیل، بهتر است تکمیل شود.

 

ساخت ایمیل بدون شماره تلفن

در یکی از فیلدهای مربوط به ساخت جیمیل، فیلد وارد کردن شماره تماس وجود دارد، که وارد کردن آن اختیاری است. اما برای زمانی که پسورد خود را فراموش کردید، کد تغییر رمز عبور از طریق پیامک یا تماس به شما اعلام شود، بسیار کاربردیست. لازم به ذکر است این مراحل را بدون فیلتر شکن انجام دهید. در صورتی‌که فیلتر شکن شما روشن باشد، نمی‌توانید این مراحل را طی کنید و بدون شماره، جیمیل بسازید.

۴٫ Recover emali address یا آدرس ایمیل بازیابی: این بخش نیز اختیاری است. برای امنیت بیشتر ایمیل جدید و همچنین اگر پسورد خود را فراموش کردید، کد تغییر رمز عبور ایمیلی که وارد می‌کنید، ارسال می‌شود.

۵٫ تاریخ تولد و جنسیت: سعی کنید تاریخ تولد را به میلادی به درستی وارد کنید، تا هنگام بازیابی رمز خود مشکلی به وجود نیاید. اگر آقا هستید روی Male و اگر خانم هستید روی Female قرار دهید. سپس روی Next کلیک کنید.

۶٫ اگر شماره تلفن خود را وارد کرده باشید، گوگل یک پیام متنی با کد تأیید ۶ رقمی برای شما ارسال می‌کند. اگر موافق هستید روی Send کلیک کنید و اگر می‌خواهید به مرحله قبلی برگردید و شماره تماس خودتان را تغییر دهید روی Back بزنید. اگر هم نمی‌خواهید شماره خودتان را تأیید کنید می‌توانید روی Not now کلیک کنید.

۷٫    کد شش رقمی که به شماره موبایلتان ارسال شده در فیلد زیر وارد کنید.

در پایان شما باید قوانین و مقررات گوگل را مطالعه کنید و سپس روی دکمه I agree کلیک کنید تا وارد جیمیل خودتان شوید

با تشکر از شما (نوآوران)

 

[stm_post_comments]
[service_horizontal_nd color=”red” title=”ثبت نام دانش آموزی” description=”دانش آموزان می توانند از طریق فرم ثبت نام سریعا اقدام نمایند”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *