امتحانات نهایی دانش‌آموزان از روز شنبه ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۶ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امتحانات نهایی دانش‌آموزان از روز شنبه ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۱۶ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

آزمون سراسری سال ۹۹ نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در دو بخش تنظیم می‌شود:

۱٫ از ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی که تا پایان بهمن ماه به صورت حضوری تدریس شده است ۱۶ نمره سوال طراحی می‌شود که دانش‌آموزان ملزم هستند به تمام سؤالات پاسخ دهند.

۲٫برای ۴ نمره باقیمانده دو نوع سوال هم سطح طراحی می‌شود. نوع اول از ۲۰ درصدی که به صورت غیرحضوری از طریق شبکه‌های تلویزیونی،  ابتکارات دبیران و شبکه شاد تدریس شده و نوع دوم از محتوای ۸۰ درصد قبلی که تدریس حضوری شده است، در این بخش دانش‌آموزان اختیار دارند که برای کسب ۴ نمره سوالاتی را که آمادگی بیشتری  دارند انتخاب کرده و پاسخ دهند.

دانش‌آموزان , امتحانات نهایی ,

جدول حذفیات کنکور و امتحانات نهایی

برای برگزاری ایمن امتحانات نهایی دانش‌آموزان پروتکل بهداشتی توسط وزارت بهداشت تدوین و به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

امکانات ضدعفونی حوزه‌های امتحانات فراهم شد

خسرو ساکی؛ رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت:  خانواده‌ها در جریان باشند حفظ سلامت دانش‌آموزان برای ما از هر چیزی مهمتر است و با ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا مکاتبه‌ای داشتیم تا امتحانات نهایی حضوری برگزار شود، براین اساس پروتکل بهداشتی توسط این ستاد تنظیم و به آموزش و پرورش ابلاغ شد ما هم این پروتکل را به تمام مدارس برگزاری امتحانات نهایی ابلاغ کردیم.

وی افزود: در پروتکل بهداشتی جزئیاتی که باید برای سلامت دانش‌آموزان مدنظر باشد مورد اشاره قرار گرفته است و برای آگاهی عوامل اجرایی مدارس از دو هفته قبل کار اطلاع‌رسانی و آموزش آنها آغاز شده است همچنین امکانات مورد نیاز گند زدایی و ضدعفونی مدارس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه هوا فراهم شده است.

ساکی با اشاره به اینکه در ۶۶۰۰ حوزه زمینه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم فراهم شده است، متذکر شد: امسال دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شدند که در روزهای زوج و فرد برای امتحانات نهایی مراجعه می‌کنند تا فاصله اجتماعی دو متر رعایت شود همچنین در رفت و‌آمد دانش‌آموزان به حوزه‌های امتحانی تجمع و تراکم پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *